maandag 19 december 2011

Een streepje ochtendmagic!

"Het leven is een feest!" is één van de quotes die mijn huiskamer opfleuren. Persoonlijk ben ik grote fan van feesten, op alle mogelijke manieren, om welke reden dan ook. En aangezien "geduld" niet echt deel uitmaakt van mijn kernkwaliteiten (hihi), wens ik niet te wachten tot mijn verjaardag of Kerstmis om de ballonnen op te blazen. Ik gebruik elk excuus dat ik kan bedenken om het feestgevoel in mijn bovenkamer op gang te trekken, want pas als ik me goed voel, kan ik iets betekenen voor anderen. "Baas in eigen bovenkamer" is mijn motto! :-)
De spelletjes die ik verzin om mezelf op mijn roze wolk te plaatsen, zijn soms te gek voor woorden. Maar in mijn wereld mag ik zelf de spelregels verzinnen en de eerste regel sluit hier perfect bij aan; als het goed voelt, is het goed!

Om die reden staat er een ronde doos op mijn nachtkastje. In deze doos zitten boodschappen voor mezelf die ik er met de tijd heb ingestoken. Ik noem ze 'mijn persoonlijke uitdaging van de dag'. Elke ochtend trek ik een briefje en leg ik mijn focus die dag op de inhoud van het briefje.
Vandaag is de uitdaging: "zoek het goud in elk moment."

Op deze maandag ben ik dus een bewuste goudzoeker en de wet van polariteit wandelt hand in hand met mij doorheen de dag. Deze wet zegt dat elk onderwerp twee kanten heeft; een positieve en een negatieve. Het glas is ofwel halfvol, ofwel halfleeg. Ik ga unaniem voor positief en halfvol vandaag!
In mijn kindercoachings vergelijk ik deze mindset met een roos. Een roos heeft een prachtige bloem bovenaan en doornen onderaan. Jij kiest wat je wilt zien en hoe je de roos wil vastnemen. Wie zich bewust of onbewust toch prikt aan de doornen, kan nog steeds blij zijn om de les die erin verscholen zat.

Toen ik de zon zag opkomen, ontdekte ik een eerste klompje goud in de vorm van een heerlijk hersenspinsel:
De zon schijnt voor iedereen. Voor jou en mij, maar ook voor een boom, een grassprietje en een bloem. Bijen verzamelen honing uit bloemen en spinnen bouwen hun web. Ze hebben elk hun eigen specifieke opdracht, hun eigen bestemming. Geen bij of spin zal ooit iets anders doen. Maar ik, als mens, kan kiezen! Ik kan me verheugen om de opkomende zon of me eraan ergeren.
Ik kan mens zijn én bij zijn én spin zijn.
En zo is het met alles wat vandaag mijn pad kruist. Ik kan kiezen om het goud te vinden in elke mens, of me te ergeren aan bepaalde gedragingen. Ik kan blij zijn om wie ik ben, of sakkeren om wie ik nog niet geworden ben. Ik kan me ergeren aan de files, of gewoon een leuk muziekje opzetten en glimlachen naar de andere automobilisten. Ik kan grommen dat het zo koud is, of 3 paar sokken aantrekken en glimlachen om mijn 'gezwollen voeten'. Ik kan me ergeren aan mijn collega die met het verkeerde been uit bed stapte, of blij zijn dat ik voor het juiste been gekozen heb. Ik kan op elk moment kiezen om de juiste gedachten vast te houden in mijn hoofd, zodat ik me op en top goed blijf voelen!

Bewust worden, betekent voor mij dat je je perspectief blijft draaien tot het in je kraam past. Als bepaalde gedachten niet goed voelen, dan denk ik opnieuw! Ik spring op de draaimolen voor een nieuw rondje en kijk waar ik dan uitkom.

En mag het er af en toe ook eens wat minder 'verlicht' aan toegaan? Natuurlijk! Ook die keuze hebben we!! Ikzelf heb een 'baalwekkertje' dat mijn baalmomenten officieel inluidt. Dan focus ik me bewust op dat wat mij van mijn roze wolk haalt en vergroot ik de situatie uit tot ze zo absurd is dat ik zelf om begin te lachen. Zo draai ik een potentieel baalmoment moeiteloos om in een lachmoment.

Mijn wekkertje staat gelukkig al een hele poos in de kast, want als er één ding onvermijdelijk is eens je het leven als een feest begint te ervaren, dan is het wel dat 'je goed voelen' een absolute verslaving wordt! :-)

6 opmerkingen:

  1. Een super mooie en inspirerende tekst!
    Ik ben helemaal fan en al benieuwd naar je volgende bericht! ;)

    Dikke kus,
    hanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Hanne,

      ik lees nu pas je reactie... en wil je graag een hele warme dankjewel sturen voor je lieve woorden. Onder het motto; 'beter laat dan nooit'; DANKJEWEL!!

      Dikke zoen terug!

      kristien

      Verwijderen
  2. Oh ja, absoluut, ik wil meer roze ronde doos-momenten ! Nadat ik het gelezen had, zag ik allemaal regenboogjes op me af komen, stralend en fonkelend, allemaal neerdwarrelend naar me toe.... en op het einde .... ja ja, daar zag ik de volle pot goud blinken ! Wie komt er allemaal meekijken wàt daar allemaal mee kan gedaan worden joohoo !
    Een gouden knuffel,
    Anett
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You are simply amazing!!

      Een regenboogknuffel terug! :-)

      Kristien

      Verwijderen
  3. amai amai ik had blijkbaar nog over enkele verhalen gelezen, super! Ik vind het vré tof hoe jij de andere kant, gouden kant ziet. Inspirerend om te lezen en te voelen hoe ik het ook kan, anders kan.

    Heb jij een nieuwsbrief waar je zo nu en dan je positieve verhalen in neerschrijft? Zo ja, dan wil ik mij erop abonneren! ;c)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oneindig dankbaar voel ik mij voor al jouw fantastische reacties!
      Een nieuwsbrief is er (nog) niet...maar de mensen die me willen vinden, weten me altijd te vinden! :-)

      Fonkelende groetjes,

      kristien

      Verwijderen